Koła Pasowe
Koła pasowe klinowe i zębate
Koła pasowe to element przekładni pasowych osadzane na wale do przeniesienia napędu przez pas napędowy.
Koło pasowe klinowe i koło pasowe zębate do rozwiertu lub pod Taper Lock
Koła pasowe mogą posiadać własny rozwiert wg potrzeb i na zamówienie klienta. Koło pasowe w standardzie występuje ze specjalnym gniazdem stożkowym osadczym pod tuleję osadczą Taper Lock. Rozwierty kół pasowych wykonujemy wg rysunku technicznego i na zamówienie klienta. Tuleje Taper - Taper Bush posiadamy na magazynie jako standardowe części maszyn.
Co to jest koło pasowe?
Koło pasowe to część maszyny w zespole przekładni pasowej. Koło pasowe składa się z piasty, tarczy i wieńca roboczego. Piasta koła pasowego służy do posadowienia na wale napędowym lub napędzanym w sposób bezpośredni lub poprzez tuleję mocującą Taper Lock. Tarcza koła pasowego łączy piastę z wieńcem i występuje w wersji pełnej lub tarczowej czy nawet tarczowej z odwiertami. W uzasadnionych przypadkach tarczę koła pasowego tworzą szprychy. Szprychy występują w kołach pasowych dużych rozmiarów. Wieniec koła pasowego wykonany jest w szczególny sposób i odpowiedni do pasa napędowego (klinowy lub zębaty). Koło pasowe to podstawowy element przekładni pasowej
Co to jest Taper Lock Taper Bush?
Taper Lock - Taper Bush to tuleje osadcze stożkowe zewnętrznie z wewnętrznym otworem cylindrycznym z rowkiem pod wpust. Na specjalne życzenie klienta dostarczamy Tuleje Taper Lock - Taper Bush z otworem - rozwiertem calowym. Taper Lock służy do połączenia wału z piastą koła pasowego.
Czemu służy Taper Lock?
Taper Lock służy do połączenia wału napędowego lub zdawczego z piastą koła pasowego. Aby można było skorzystać z szybko mocującej tulei Taper Lock, piasta koła pasowego musi posiadać specjalne gniazdo stożkowe z odpowiednim rozmiarem pod wskazany Taper Lock.
Do czego służą koła pasowe?
Koła pasowe służą do zbudowania przekładni pasowej do transmisji mocy i obrotów z wału napędowego na napędowy. W zależności od użytych kół pasowych należy zastosować odpowiedni pas napędowy z uwzględnieniem parametrów pracy przekładni pasowej.
Rodzaje kół pasowych.
Części maszyn takie jak koła pasowe można z grubsza podzielić na synchroniczne i niesynchroniczne. Koła pasowe synchroniczne to takie, które przenoszą obroty z wału na wał bez poślizgu. Koła pasowe synchroniczne są wyposażone w wieniec zębaty czynny do zazębienia z pasem zębatym. Pasowe koła niesynchroniczne to takie które przenoszą moment obrotowy i obroty poprzez siły tarcia pomiędzy pasem a wieńcem koła. Pomiędzy wieńcem koła pasowego a pasem występuje tarcie i zarazem uślizg co powoduje asynchroniczność w przekazywaniu napędu. Może to się okazać zaletą i przeciwnie. W szczególnych przypadkach asynchroniczność jest dużą zaleta koła pasowego - całej przekładni pasowej. Warto rozważyć dobór kół pasowych przy projektowaniu maszyny z uwzględnieniem charakterystyki pracy danej przekładni pasowej.
Koła pasowe synchroniczne - zębate o profilu.
- HTD
- T i AT
- STD
- EAGLE
- Falcon HTC
- Calowy XL, L, H, XH, XXH.
Koła pasowe asynchroniczne - przeniesienie napędu przez tarcie.
- koła pasowe klinowe,
- koła pasowe wielorowkowe,
- koła pasowe wariatorowe,
- koła pasowe płaskie.
Jakie materiały użyte są na koła pasowe?
W zależności od zadań i użytych materiałów pasa napędowego dokonuje się odpowiedniego wyboru materiału na koło pasowe. Zazwyczaj są to trzy bardzo popularne i łatwo dostępne materiały: stal, żeliwo oraz aluminium.
Koła pasowe a ich zalety:
- skatalogowane normalia i produkowane wg norm
- tanie w użyciu,
- duży i łatwy dostęp z magazynu,
- pewne przeniesienie napędu,
- duża odporność mechaniczna i temperaturowa,
- duża precyzja wykonania na CNC.
Czy używasz koła pasowe w swoich maszynach?
Kup teraz i zastosuj markowe koła pasowe!
Marka SIT gwarancją sprawdzonych kół pasowych.
Koło pasowe marki europejskiej SIT to wysoka jakość o czym nasi klienci już wiedzą!
Zamów koło pasowe w Technical. Zastosuj jak inni stosują.
Lata doświadczeń.
Potrzebujesz rozmowy z naszym inżynierem produktu to zadzwoń.